top of page

עיצוב חנויות שמעלה פידיון

על כל $100 שעסק מוציא על עיצוב, המחזור שלו גדל ב-$225      (מתוך מחקר Design Council)

287a8346_optimized.jpg

היות ובעיצוב פנים קמעונאי לאופן שבו שטח מכירה מאורגן ומעוצב יש השפעה ישירה על המכירות. 

כשניגשתי לעצב את החלל בחנויות של רשת זר פור יו היה לי ברור שרוב המוצרים יונחו על מדפים ולכן על המדפים להיות מודולרים ולאפשר גמישות.

למרות שהחנות לא גדולה בשטחה ארצה שהלקוח ישוטט ויביט מקרוב בכל ההיצע ולכן במרכז העמדתי שולחן תצוגה גדול שמקבל את הלקוחות ומדריך אותם בחנות במסלול מתוכנן היטב.

הקופה נמצאת בקיר האחורי כך שמתאפשר קשר עין עם המוכרת עם הכניסה לחנות ובכל השיטוט. 

עסקים הרואים בעיצוב חלק אינטגרלי מהעסק נדרשים פחות להתחרות  בקטגורית המחיר

287A8200-min.JPG

אחת המטרות בפרוייקט היתה להגדיל מכירות ולהגדיל סל הקניה באמצעות קטגורית היין והאלכוהול.  כדי לודא שהלקוחות יכניסו לסל גם מוצרי יין ואלכוהול תכננתי תצוגה מגוונת ונגישה  על הקיר הימני כך שהלקוח ייחשף אליו מיד עם הפנית מבטו מאזור הכניסה. 

כבר עם כניסתו הלקוח מגבש את תפיסת המחיר שלו לגבי החנות. אזור הכניסה צריך להיות נעים מזמין ולמשוך את הלקוח פנימה לכן בחרתי לייצר אוירה קלילה ונעימה מבחינת התצוגה, התאורה והצבעוניות.

יצרתי קיר מעוצב ושונה בחלק האחורי שמושך את העין ומזמין פנימה. את אזור הקופות מיקמתי בחלק האחורי בהתאם לאופי המסלול ומבנה החנות.

מסלול קניות מוגדר היטב מגדיל את הסיכוי שהלקוח יבצע רכישה ויקבע לאיזה מוצרים ייחשף ובאיזה שלב. את המסלול הגדרתי באמצעות ריהוט, אביזרי תצוגה ואלמנטים שמושכים את העין כך שהלקוח ימשיך בתנועה בחנות. 

287a8378_optimized.jpg
לוח חומרים לרשת זר פור יו פורי

עסקים המודעים לחשיבות העיצוב, מגדילים את נתח השוק שלהם ב-6.3% בממוצע באמצעות שימוש בעיצוב

בעולם הדיגיטלי של היום כאשר חלק משמעותי מהרכישות נעשות ברשת, משמשת החנות הפיזית חלון הצצה לחוויה. החנות מספרת את סיפור המותג, מציגה חדשנות טכנולוגית ומאפשרת התנסות חושית.

בפרוייקט עיצוב החנויות הפיזיות של זר פור יור שהינה רשת שצמחה מהאון ליין אל האוף ליין, המטרה היתה להגדיל את החשיפה הפיזית  ובעיקר לייצר חיבור רגשי עם המותג, שבדר"כ מתקיים פחות באון ליין, כדי להגדיל את הקיף המכירות. 


על מנת להעצים את החוויה החושית – רגשית ולהעביר את ערכי החברה,  יישמתי בחנות חומרים "אמיתיים", כמו עץ, בטון, מראה טבעי ועם זאת מודרני ונקי.

את הקירות, התקרות והמערכות התפעוליות השארתי חשופים כדי לספק ללקוח תחושה של פשטות, אותנטיות ושקיפות. תכננתי מעברים רחבים שמאפשרים תחושה של  אווריריות עם ואפשרות להסתובב בצורה נעימה בחלל. 

לוח החומרים לפרוייקט

על פי מחקרים, אור טבעי גורם ללקוחות להאריך את השהיה בחנות ומגביר את הפרודוקטיביות של הצוות 

תאורה היתה מרכיב חשוב בתכנון החנויות של הרשת.

בחנויות רחוב הקפדתי שלא לחסום את החלון, לאפשר כניסה של אור יום כדי להאריך את שהות הלקוחות בחנות ובכך לסייע בהגדלת הפדיון.

בחנויות בקניונים או באזורים שאור היום מצומצם פיזרתי תאורה המדמה אור יום בכל שטח החנות על מנת להאיר באופן אחיד את כולה ולאפשר תחושה נעימה.

כחלק מעיצוב התאורה כולו הקפדתי על תאורה דקורטיבית מתקנת ומשלימה לעיצוב והשלמתי עם תאורת הדגשה ותאורת עבודה במיקומים שונים על פי צורך ומבנה החנות. 

"עיצוב נכון הופך את התפעול קל יותר ומושך פנימה יותר לקוחות.  אסנת עיצבה עבורנו קונספט חדש ותכנון מדויק שהופך את עבודת הצוות ליעילה יותר, את החנויות יפות ומושכות יותר ומשקפות אותנו כחברה."         

 ZER4U יוסי כהן - מנכ"ל רשת

bottom of page